Metodické združenie
P L Á N P R Á C E
metodického združenia pre ročníky 1.- 4. na školský rok 2014/2015
Základná škola s materskou školou Horné Saliby, Základná škola v Dolných Salibách
Zloženie MZ
Zaradenie |
Meno a priezvisko |
Aprob. |
Úväzok |
Vyučujúce predm. na I. st. |
Vedúca MZ |
Mgr. Ivana Filová |
1 – 4 roč. |
22+1h+tr.1.r. |
1.r.=19h, IFV-3.r.=1h, PVC-3.r.=1h |
Člen MZ |
Mgr. Eva Konečná riad. školy |
1 – 4 roč. |
9h |
TEV-2.,4r.=2h ANJ-3.r.=3h |
Člen MZ |
Mgr. Alžbeta Valachová zást. školy |
ANJ |
16h |
ANJ-4.r.=3h |
Člen MZ |
Mgr. Monika Boborová |
UKF FSVaZ |
23h+tr.2.r. |
2.r.=17h, VYV-3.,4.r.=2h, HUV-3.,4.r.=2h, PVC-4.r.=1h |
Člen MZ |
Bc. Zsuzsanna Záreczky |
1 – 4 roč. |
23+tr.3.r. |
3.r.=14h, ANJ-1.,2.r.=4h |
Člen MZ |
Mgr. Patrícia Móriová |
SJL-OBV-ANJ |
25h+tr.4.r. |
4.r.-9h. ANJ-1.r.=2h |
Člen MZ |
Mgr. Katarína Hirková |
DEJ-ETV |
23h+tr.6.r. |
VLA-3.,4.r=2h, |
Člen MZ |
Mgr. SilviaTóthová |
MAT-CHE |
22+VP+tr.8.r. |
MAT-4.r.=4h |
Člen MZ |
Mgr. Andrea Dobosová |
BIO-CHE |
23h+tr.9.r. |
PDA-3.,4.r.=4h IFV-4.r. |
Člen MZ |
Mgr. Petra Jesková |
NEJ-ETV |
23h |
ETV-1.+2.r.=1h, ETV-3.+4.r.=1h IFV-2.,3.,4.r.=3h |
Člen MZ |
Mgr. Zuzana Slížiková |
ANJ, NBE | 5h |
ANJ-4.r.=3h NBE-1.-4.r.=1h |
Člen MZ |
Mgr. Imrich Halász |
NBK |
2h | NBK-1.-4.r.=1h |
Člen MZ |
Mgr. Dana Smrtníková zastupujúca riad. školy ZŠ v Dolných Salibách |
ZEM-TEV |
17h+tr.3.a4.r. |
MAT-4h,ANJ-3h,TEV-6h,IFV-2h,VLA-2h, |
Člen MZ |
Mgr. Anita Práznovská ZŠ v Dolných Salibách |
Učiteľstvo pre 1. st. ZŠ |
26h+tr.1.a 2r. |
SLJ-17h,MAT-4h, HUV-2h, ANJ-1h,PVC-1h, NBE-1h |
Člen MZ |
Ing. Monika Árvayová ZŠ v Dolných Salibách |
Vychováva-teľstvo |
27h+2 |
VYV-4h, ETV-1h, PDA -2h |
1. Analýza plnenia úloh za rok 2013/2014
V školskom roku 2013/2014 sa postupovalo podľa Školského vzdelávacieho programu v 1.-4. ročníku ISCED 1 s upravenými učebnými osnovami – v 1. ročníku sa namiesto informatickej výchovy zaradil predmet pracovné vyučovanie, zohľadňujúcimi špecifické lokálne podmienky a potreby s voliteľným obsahom vzdelávania zo zameraním na oblasti počítačovej a prírodovednej gramotnosti. Počítačová gramotnosť sa bude naďalej rozvíjať krúžkom Počítače. Učitelia postupovali podľa vytvorených materiálov, rozvíjali kľúčové kompetencie žiakov, v čom budeme aj školskom roku 2014-2015 pokračovať.
Prírodovednú gramotnosť budeme naďalej rozvíjať prostredníctvom projektu pod názvom „Naša krajina, náš región a naše životné prostredie v inovatívnej výučbe prírodovedných predmetov“, a to priamym pozorovaním a rozširovaním si vedomostí a zručností o rastlinách v Náučnej prírodnej lokalite. Preverením nadobudnutých vedomostí v rámci „Dňa otvorených dverí“ bolo riešenie pracovných listov o preberaných rastlinách z Náučnej prírodnej lokality, vypracovanými pre každý ročník 1-4. Uvedená aktivita bola úspešná a v nasledujúcom školskom roku ju plánujeme zopakovať.
Spolupráca so ZŠ Dolné Saliby je na dobrej úrovni, čo je veľmi dôležité, nakoľko žiaci, ktorí ukončia 4. ročník v ZŠ Dolné Saliby, postupujú do 5. ročníka na ZŠ s MŠ Horné Saliby. Dôraz kladieme na to, aby pri prechode žiakov medzi školami sa nevyskytli problémy. Pedagógovia vyučujúci matematiku a slovenský jazyk v 4. ročníku upravili výstupné previerky pre žiakov 4. ročníka, čo by malo prispieť k dobrej pripravenosti na prestup žiakov zo ZŠ Dolné Saliby. Nedopatrením však žiaci 4. ročníka ZŠ Dolné Saliby nepísali zosúladené výstupné previerky. V budúcom školskom roku budeme dbať na to, aby sa tento nedostatok odstránil.
Na zasadnutiach MZ sme vyhodnotili vstupné, polročné a výstupné previerky zo slovenského jazyka a matematiky a vyvodili odporúčania pre budúcnosť. Na základe vyhodnotenia úloh s najmenším percentom úspešnosti sa zameriame pri opakovaní:
- v 1. ročníku – v slovenskom jazyku na mäkké slabiky de, te, ne, le, di, ti, ni, li,
a výber správne napísaného slova
- v matematike – zápisu počtu geometrických tvarov
a usporiadanie čísel od najväčšieho po najmenšie
- v 2. ročníku – v slovenskom jazyku – vypísanie slov z vety podľa počtu slabík
a sloh – písanie adresy v správnom poradí
- v matematike – dopĺňaniu neznámej
a slohové úlohy
- v 3. ročníku – v slovenskom jazyku – časti príbehu alebo rozprávania
a literárne úlohy rým, verše
- v matematike – slovným úlohám
a slovné úlohy na odčítanie
- v 4. ročníku – v slovenskom jazyku - čo je pranostika, uviesť príklad
- v matematike – zväčšovanie a zmenšovanie čísel, sčítanie, odčítanie, násobenie, delenie.
Slabo prospievajúcim žiakom sa vyučujúci budú venovať na doučovacích hodinách po vyučovaní.
Nadaným žiakom vytvoríme možnosti na zapájanie sa do súťaží a všetkým žiakom možnosť zapájať sa aktivít mimo vyučovania, čo je jednou zo zložiek výchovy.
2. Hlavné ciele a úlohy činnosti MZ na šk. rok 2014-2015
V školskom roku 2014/2015 budeme postupovať podľa vytvorených pracovných materiálov na Školský vzdelávací program pre ročníky 1-4 – ISCED 1 – Primárne vzdelávanie. V rámci nich sa učitelia budú zameriavať na kvalitu získaných vedomostí a zručností, že budú uplatňovať moderné učebné metódy založené na riešení problémov a väčšej samostatnosti a tvorivosti žiakov. Prispeje k tomu aj materiálno-technické vybavene našej školy, keďže všetky učebne ročníkov 1-4 sú vybavené modernou digitálnou technikou, ktorá znamená skvalitnenie vzdelávacieho prostredia a bude viesť našich žiakov k získavaniu kľúčových kompetencií a zručností. Informatickú gramotnosť budeme rozvíjať v digitálnej učebni, kde máme 18 počítačov pre žiakov a interaktívnu tabuľu.
Vo výchovno-vzdelávacom procese budeme rozvíjať kľúčové kompetencie žiakov v súlade so štátnymi vzdelávacími programami. Pri hodnotení žiakov budeme využívať viaceré formy získavania spätnej väzby o kvalite ich výstupov, najmä priebežné, tzv. formatívne hodnotenie.
Prírodovednú gramotnosť budeme rozvíjať v spolupráci s miestnou Základnou školou s vyučovacím jazykom maďarským prostredníctvom projektu pod názvom „Naša krajina, náš región a naše životné prostredie v inovatívnej výučbe prírodovedných predmetov“, v rámci ktorého máme za školu vybudovanú náučnú prírodnú lokalitu. Do výchovno-vzdelávacieho procesu tak ako v minulom školskom roku v 1.-4. ročníku do predmetu prírodoveda implementujeme vytvorené interné metodické materiály, ktoré sú zamerané na poznávanie, pozorovanie a charakteristiku regionálne významných i nových rastlinných druhov.
V nadväznosti na hlavné ciele školstva v SR budeme v rámci MZ v školskom roku 2013-2014 plniť nasledovné úlohy:
1. V štruktúre vyučovacej hodiny na začiatku vyučujúci žiakom zrozumiteľne oznámi cieľ hodiny.
2. V stavbe vyučovacej hodiny budú vyučujúci dbať na to, aby nechýbalo zhrnutie a utvrdenie učiva. Výchovno-vyučovací proces budú všetci učitelia organizovať tak, aby vedomosti žiakov boli hlboké a trvalé.
3. Pri hodnotení sa zameráme na sebahodnotenie žiakov, prípadne na hodnotenie žiakov medzi sebou.
4. V rámci efektívneho využitia vyučovacích foriem vo vyučovacom procese zaradíme prácu vo dvojiciach.
5. Na vyučovaní budeme vhodne využívať učebné pomôcky, pričom dáme možnosť aby s nimi pracovali aj žiaci.
6. Do ŠkVP implementujeme témy Národného štandardu finančnej gramotnosti, ktorý je zverejnený na www.siov.sk a www.statpedu.sk.
7. V ročníkoch 1.-4. budeme postupovať podľa schváleného ŠkVP, ktorý je zameraný na rozvoj jazykovej, informačnej a prírodovednej gramotnosti s dôrazom na náš región.
8. V tomto školskom roku budú žiaci v ročníkoch 1-4 hodnotení známkami po celý školský rok v predmetoch slovenský jazyk, anglický jazyk, matematika, prírodoveda, vlastiveda, informatická výchova podľa kritérií, ktoré sme si stanovili v ŠkVP podľa vytvorených Kritérií hodnotenia.
9. Výchovné predmety – výtvarná výchova, hudobná výchova, telesná výchova v ročníkoch 1-4 budú hodnotené slovným hodnotením.
10. V ZŠ Dolné Saliby sú žiaci ročníkov 1-4 vo všetkých vyučovacích predmetoch hodnotení známkami.
11. Budeme systematicky budovať školskú knižnicu vhodnú na realizáciu výchovno-vzdelávacieho procesu a mimovyučovacích aktivít.
12. Prierezové témy Štátneho vzdelávacieho programu ako aj projektové učenie implementujeme do obsahu jednotlivých učebných predmetov v Školskom vzdelávacom programe a učitelia ich zapracujú do tematických výchovno-vzdelávacích plánov.
13. V rámci projektu Zdravá škola sa zrealizujú Dni racionálnej výživy.
14. V spolupráci so Slovenským červeným krížom a s Ligou proti rakovine uskutočníme Beh Terryho Foxa, akciu Deň narcisov a zapojíme sa do „Okresného kola súťaže mladých zdravotníkov“.
15. Budeme sledovať správanie žiakov a ich vzťahy a včas riešiť problémy hlavne šikanovanie medzi žiakmi.
16. Venovať pozornosť opatreniam proti šíreniu legálnych a nelegálnych drog a vyskytnuté problémy včas odhaliť a riešiť.
17. Na hodinách telesnej výchovy budú učitelia dbať na upevňovanie fyzického zdravia uplatňovaním netradičných pohybových aktivít.
18. Pri hodnotení a klasifikácii žiakov sa učitelia budú opierať o Metodický pokyn č. 22/2011 na hodnotenie žiakov základnej školy a budú dbať na objektívnosť, zvyšovanie náročnosti a dodržiavanie psychohygienických zásad.
19. V záujme prevencie proti dopravným nehodám zamerať sa na získanie praktických návykom a zručností využívaním učebnice dopravnej výchovy a 2-krát do roka návštevou DDI v Galante či v Šali.
20. V rámci didaktických hier a iných aktivít mesiaci jún realizovať učivo Ochrana človeka a prírody.
21. Venovať zvýšenú pozornosť využívaniu IKT vo vyučovacom procese a rozvíjaniu kompetencií detí a žiakov v tejto oblasti.
22. Na škole a v školskom zariadení budeme dôsledne uplatňovať zákaz všetkých foriem diskriminácie a segregácie. Eliminovať nežiaduce javy, akými sú priestorové, organizačné, fyzické a symbolické vylúčenie alebo oddelenie rómskych žiakov v dôsledku ich etnickej príslušnosti od ostatných žiakov. Budeme vytvárať vhodné podmienky na ich vzdelávanie v školách a triedach spolu s majoritnou populáciou.
23. Pri vyučovaní cudzieho jazyka uplatňovať inovatívne metódy a formy výučby, ktoré u žiakov rozvíjajú samostatnosť a tvorivý prístup k práci, ako sú napr. využívať najmä lingvomotorickú metódu – TPR (Total Physical Response), hru ako motivačnú didaktickú metódu, tvorivé zážitkové metódy.
24. Pri vyučovaní cudzieho jazyka eliminovať memorovanie a uskutočňovať výučbu založenú na tréningu a rozvoji jazykových kompetencií s ohľadom na rôzne štýly učenia sa žiaka, jeho schopnosti a druh inteligencie.
25. Rozvíjať environmentálnu výchovu a vzdelávanie ako súčasť rozvoja osobnosti detí a žiakov zameranú najmä na vedenie k uvedomelej spotrebe zdrojov, povedomia v oblasti separácie odpadov, na vytváranie správnych postojov a správania detí a žiakov k životnému prostrediu, na prevenciu pred znečisťovaním a poškodzovaním životného prostredia.
26. V zmysle Plánu výchovy k ľudským právam na roky 2005-2014 budeme uplatňovať výchovu žiakov k ľudským právam v rámci tried a školy tak, aby sa stala integrálnou súčasťou celoživotného procesu podpory a ochrany ľudských práv, aby podporila hodnotu človeka ako ľudského jedinca a rozvoj medziľudských vzťahov v demokratickej spoločnosti.
27. Priebežne budeme hodnotiť sociálnu atmosféru v triedach a v škole a budeme vytvárať podmienky pre tvorivú atmosféru, ktoré podporuje pocit bezpečia a motivuje k učeniu.
28. V súlade s Opčným protokolom k Dohovoru o právach dieťaťa, o predaji detí, detskej prostitúcii a detskej pornografii a v súlade so Smernicou Európskeho parlamentu a Rady 2011/93/EÚ z 13. 12. 2011 o boji proti sexuálnemu zneužívaniu a sexuálnemu vykorisťovaniu detí a proti detskej pornografii budeme venovať zvýšenú pozornosť opatreniam na ochranu detí a žiakov pred všetkými formami fyzického alebo psychického násilia, poškodenia alebo zneužitia, zanedbávania alebo nedbalého zaobchádzania, týrania alebo vykorisťovania vrátane sexuálneho zneužívania a detskej pornografie.
29. Priebežne budeme monitorovať správanie sa detí a ich zmeny. V prípadoch oprávneného podozrenia na porušovanie ich zdravého osobného vývinu bezodkladne zabezpečíme ich aktívnu ochranu.
30. V rámci vyučovacích predmetov a triednických hodín je potrebné venovať patričnú pozornosť aj témam týkajúcim sa starších ľudí s cieľom zvyšovania úcty žiakov voči nim.
31. Pozornosť budeme venovať účelovému využívaniu finančných prostriedkov na záujmové vzdelávanie žiakov prostredníctvom vzdelávacích poukazov.
32. Pri zápise do prvého ročníka ZŠ budú v komisii zastúpení okrem pedagóga z I. stupňa aj špeciálny pedagóg a pedagóg z materskej školy.
33. Zvýšenú pozornosť budeme venovať diagnostike a pozorovaniu žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, ktorí potrebujú školskú integráciu, prípadne individuálne učebné osnovy.
34. V tomto školskom roku prebehne rovesnícky program PEER, zameraný na boj proti drogám a „Červené stužky“ zameraný na hoj proti HIV.
35. Prípravné atestačné štúdium pred prvou atestáciou ukončili Mgr. Alžbeta Valachová a Mgr. Mária Juhásová.
36. Budeme sa zúčastňovať seminárov, ktoré budú priebežne poskytované.
37. Ďalej budeme využívať ponuku kontinuálnych vzdelávaní, ktoré sú uvedené na stránke www.minedu.sk .
3. Stále úlohy činnosti MZ na šk. rok 2014-2015
1. Na zasadnutiach MZ v tomto školskom roku prerokujeme nasledovné témy:
a) Vypracovanie a schválenie plánu práce MZ na školský rok 2014/2015
b) Vypracovanie a prerokovanie tematických výchovno-vzdelávacích plánov na všetky predmety 1.- 4. ročníka.
c) Oboznámenie s alternatívnymi učebnicami a výber na nasledujúci školský rok.
d) Práca s talentovanými žiakmi – príprava a zapojenie do súťaží.
e) Príprava školského výletu a Školy v prírode.
f) Vyhodnotenie vstupných, polročných a výstupných previerok zo slovenského jazyka a matematiky.
g) Kontinuálne vzdelávanie učiteľov
2. Na vyučovaní jednotlivých predmetov bude každý učiteľ postupovať podľa vypracovaných a schválených tematických výchovno-vzdelávacích plánov.
3. V rámci ŠkVP budeme venovať rozvíjaniu kompetencií zameraných na náš región.
4. Počas zavádzania Školského vzdelávacieho programu (ŠkVP), ktorý je zameraný na rozvoj jazykovej a prírodovednej gramotnosti boli posilnené predmety slovenský jazyk, anglický jazyk, prírodoveda a matematika. V rámci rozvoja motorických zručností žiakov sme posilnili predmet pracovné vyučovanie. Po overení v praxi ZŠ s MŠ Horné Saliby bude postupovať podľa rámcovo-učebných plánov na školský rok 2014/2015 nasledovne:
5. Počas zavádzania Školského vzdelávacieho programu (ŠkVP), ktorý je zameraný na rozvoj jazykovej, informačnej a prírodovednej gramotnosti ďalej na rozvoj kreativity a upevňovanie fyzického zdravia boli posilnené predmety slovenský jazyk, anglický jazyk, prírodoveda, matematika, výtvarná a telesná výchova. Po overení v praxi ZŠ Dolné Saliby bude postupovať podľa rámcovo-učebných plánov na školský rok 2014/2015 nasledovne: 6. Vhodnými dostupnými metódami a formami oboznamovať žiakov s kultúrnym a umeleckým bohatstvom Slovenska a viesť žiakov k jeho ochrane a zveľaďovaniu.
7. Venovať pozornosť adaptácii žiakov 1. ročníka na školské prostredie realizovať spoluprácou s MŠ.
8. Nadaných žiakov budeme zapájať do súťaží:
a) literárnych – Čaro slova, Šaliansky Maťko, Rozprávkové vretienko
b) spevácka – Slávik
c) výtvarné – podľa ponuky
d) matematická – Pytagoriáda, Maxík
e) telovýchovných – Vybíjaná
f) zdravotnícka – Mladý zdravotník
g) informatická – ibobor
9. Príprava kultúrnych programov na školské akadémie.
10. S cieľom zvyšovať úroveň vyučovania slovenského jazyka a materinského jazyka budeme venovať zvýšenú pozornosť čítaniu s porozumením, klásť dôraz na vlastnú tvorbu a rozvíjanie jazykového prejavu, prácu s informáciami a schopnosti argumentovať. Prierezovo využívať možnosti na rozvoj čítania s porozumením aj na ostatných vyučovacích predmetoch.
11. Posilňovanie čitateľskej gramotnosti na 1. stupni ZŠ sa bude realizovať formou návštevy a spolupráce s knižnicami pri organizovaní podujatí k
1. Medzinárodnému dňu školských knižníc (23.október)
2. Medzinárodnému týždňu vzdelávania (13.-19.novembra)
3. Týždeň slovenských knižníc (marec)
4. Deň detskej knihy (2.apríl)
12. Čítanie s porozumením sa bude prehlbovať vo vyučovacom procese vo vybraných predmetoch:
a) formovaním širšieho porozumenia – sformulovaním vlastnej myšlienky; tvorbou vhodného nadpisu textu
b) získavaním informácií – hľadaním jednoduchých údajov v jeho zdroj (zoznam, register, mapa a pod.); prácou s textom a registrom v encyklopédii (učebnici a pod.)
c) reflexiou obsahu textu – prezentáciou vlastného názoru (argumenty, dôkazy)
d) typmi použitých textov – súvislý text, jednoduchý text
e) situáciou v texte – osobnou (pohľadnice)
f) pravidelným zaraďovaním čitateľských aktivít na hodinách
g) prácou s učebnicou
h) prácou s neznámymi textami
i) individuálnymi projektmi žiakov
j) skupinovými projektmi žiakov
k) podporou vyučovania PC
l) čítanie na vyučovaní a diskusia k prečítanému
m) diskusia na vyučovaní k prečítaným dielam
13. V jednotlivých ročníkoch na ZŠ s MŠ Horné Saliby vyučujeme z učebníc:
Roč. | Učebnica | Autori |
1. | Hupsov Šlabikár Lipka pre 1. ročník ZŠ | Hirschnerová, Muntágová, Nemčíková, Futová |
Matematika pre 1. ročník ZŠ 1. a 2. časť | Lehoťanová | |
Prírodoveda pre 1. ročník ZŠ | Žigová, Jančichová, Doušková | |
Hudobná výchova pre 1. ročník ZŠ | Kopinová, Ružičková, Damboráková | |
Výtvarná výchova pre 1. ročník ZŠ | Čarný | |
Mini Magic 1 | Pilar Pérel Esteve, Vincent Roig Estruch | |
2. | Slovenský jazyk pre 2. ročník ZŠ | Hirschnerová |
Čítanka pre 2. ročník ZŠ | Nosáľová, Dienerová, Hirková | |
Matematika pre 2. ročník ZŠ | Černek, Bednářová | |
Prírodoveda pre 2. ročník ZŠ | Žigová, Jančichová | |
Vlastiveda pre 2. ročník ZŠ | Kožuchová, Šimunková | |
Hudobná výchova pre 2. ročník ZŠ | Langsteinová, Felix | |
Výtvarná výchova pre 2. ročník ZŠ | Čarný | |
Mini Magic 2 | Pilar Pérel Esteve, Vincent Roig Estruch | |
3. | Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ | Hirschnerová, Adame |
Čítanka pre 3. ročník ZŠ | Ondráš, Hirschnerová, Flagová | |
Matematika pre 3. ročník ZŠ | Černek | |
Prírodoveda pre 3. ročník ZŠ | Wiegerová, Česlová, Kopáčová | |
Vlastiveda pre 3. ročník ZŠ | Kožuchová, Matúšová, Šimunková | |
Hudobná výchova pre 3. ročník ZŠ | Langsteinová, Belo | |
Výtvarná výchova pre 3. ročník ZŠ | Čarný | |
English Word 1 | Mary Bowen, Liz Hocking | |
4. | Slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ | Hirschnerová, Adame |
Čítanka pre 4. ročník ZŠ | Ondráš, Hirschnerová, Flagová | |
Matematika pre 4. ročník ZŠ | Černek | |
Prírodoveda pre 4. ročník ZŠ | Wiegerová, Česlová, Kopáčová | |
Vlastiveda pre 4. ročník ZŠ | Kožuchová, Matúšová, Šimunková | |
Hudobná výchova pre 4. ročník ZŠ | Langsteinová, Felix | |
English Word 2 | Paul Shipton |
14. V jednotlivých ročníkoch na ZŠ Dolné Saliby sa vyučuje z učebníc:
Roč. | Učebnica | Autori |
1. | Hupsov Šlabikár Lipka pre 1. ročník ZŠ | Hirschnerová, Muntágová, Nemčíková, Futová |
Matematika pre 1. ročník ZŠ 1. a 2. časť | Lehoťanová | |
Prírodoveda pre 1. ročník ZŠ | Žigová, Jančichová, Doušková | |
Hudobná výchova pre 1. ročník ZŠ | Kopinová, Ružičková, Damboráková | |
Výtvarná výchova pre 1. ročník ZŠ | Čarný | |
Busy Bee 1 | Matoušková, Matoušek, Shuterland-Smith | |
2. | Slovenský jazyk pre 2. ročník ZŠ | Dienerová, Nosáľová, Hirschnerová |
Čítanka pre 2. ročník ZŠ | Nosáľová, Dienerová, Hirková | |
Matematika pre 2. ročník ZŠ | Černek, Bednářová | |
Informatická výchova pre 2. ročník ZŠ | Blaho, Salanci, Chalachánová, Gabajová | |
Prírodoveda pre 2. ročník ZŠ | Žigová, Jančichová | |
Vlastiveda pre 2. ročník ZŠ | Kožuchová, Šimunková | |
Hudobná výchova pre 2. ročník ZŠ | Langsteinová, Felix | |
Výtvarná výchova pre 2. ročník ZŠ | Čarný | |
Busy Bee 2 | Matoušková, Matoušek, | |
3. | Slovenský jazyk pre 3. ročník ZŠ | Hirschnerová, Adame |
Čítanka pre 3. ročník ZŠ | Ondráš, Hirschnerová, Flagová | |
Matematika pre 3. ročník ZŠ | Černek | |
Prírodoveda pre 3. ročník ZŠ | Wiegerová, Česlová, Kopáčová | |
Vlastiveda pre 3. ročník ZŠ | Kožuchová, Matúšová, Šimunková | |
Hudobná výchova pre 3. ročník ZŠ | Langsteinová, Belo | |
Výtvarná výchova pre 3. ročník ZŠ | Čarný | |
Chit Chat – Class Book 1 | Paul Shipton | |
4. | Slovenský jazyk pre 4. ročník ZŠ | Hirschnerová, Adame |
Čítanka pre 4. ročník ZŠ | Ondráš, Hirschnerová, Flagová | |
Matematika pre 4. ročník ZŠ | Černek | |
Prírodoveda pre 4. ročník ZŠ | Wiegerová, Česlová, Kopáčová | |
Informatická výchova pre 4. ročník ZŠ | Mosná, Sčasná | |
Vlastiveda pre 4. ročník ZŠ | Kožuchová, Matúšová, Šimunková | |
Hudobná výchova pre 4. ročník ZŠ | Langsteinová, Felix | |
Chit Chat – Class Book 2 | Paul Shipton |
15. Venovať pozornosť žiakom pri prechode z I. na II. stupeň v spolupráci s pedagógmi so ZŠ Dolné Saliby.
16. Organizovať spoločné kultúrne a športové akcie pre žiakov ZŠ s MŠ Horné Saliby a ZŠ Dolné Saliby zamerané na zoznamovanie a nadviazanie priateľských vzťahov medzi žiakmi.
17. V tomto školskom roku realizovať zápis žiakov do prvého ročníka v spolupráci s vyučujúcimi v MŠ a učiteľkami na 1. stupni. Zápis uskutočniť v jeden deň a zisťovanie údajov v ďalších dvoch dňoch v spolupráci s rodičmi.
18. Pri hodnotení výchovno-vzdelávacích výsledkov budú učitelia postupovať podľa vypracovaných a schválených kritérií hodnotenia.
19. Náboženská výchova sa bude vyučovať v alternatíve s etickou výchovou ako povinne voliteľný predmet na celom prvom stupni ZŠ. Žiaci, ktorí navštevujú povinný predmet náboženská výchova si môžu etickú výchovu vybrať ako nepovinný predmet a opačne. Počas školského roka nie je možné prestúpiť z jedného alternatívneho predmetu na druhý.
20. Previerky zo všetkých predmetov klasifikovaných známkami sa budú písať po ukončení tematických celkov, prípadne pri menších tematických celkoch sa môže do previerky zlúčiť učivo z dvoch tematických celkov a klasifikujú sa podľa platnej stupnice na základe kritérií hodnotenia.
21. Polročné previerky za I. polrok zo slovenského jazyka a matematiky majú byť primerane náročné a klasifikujú sa podľa platnej stupnice na základe kritérií hodnotenia. Vyhodnocujú sa aj percentuálne na každého žiaka, za celú triedu a tiež jednotlivé úlohy pričom sa úlohy s najmenším percentom úspešnosti precvičujú pri opakovaní učiva.
22. Vyhodnotenie vstupných a výstupných previerok. Vstupné previerky majú byť hodnotené len percentuálne a výstupné previerky majú byť hodnotené percentuálne a klasifikované podľa platnej stupnice na základe kritérií hodnotenia. Vstupné a výstupné previerky majú obsahovať učivo za celý školský rok.
4. Rozdelenie čiastkových úloh členom MZ na šk. rok 2014-2015
Rozdelenie kabinetov učebných pomôcok pre I. stupeň:
ZŠ s MŠ Horné Saliby:
1. učiteľská knižnica – Mgr. Patrícia Móriová
2. kabinet 1. – 4. – Mgr. Ivana Filová
3. žiacka knižnica – Mgr. Petra Jesková
Plán činnosti MZ na šk. rok 2014-2015
5. 1. Harmonogram zasadnutí:
SEPTEMBER– 1. zasadnutie
1. Vypracovanie a schválenie plánu práce MZ na školský rok 2014/2015.
Zodp.: Mgr. Ivana Filová
2. Vypracovanie a prerokovanie tematických výchovno-vzdelávacích plánov na všetky predmety 1.-4. ročníka.
Zodp.: všetci učitelia vyučujúci žiakov 1.-4.roč.
3. Oboznámenie s alternatívnymi učebnicami
Zodp.: všetci učitelia vyučujúci žiakov 1.-4.roč.
4. Príprava akcií na september, október, november
Zodp.: všetci učitelia vyučujúci žiakov 1.-4.roč.
NOVEMBER – 2. zasadnutie
1. Vyhodnotenie akcií organizovaných v septembri, októbri a novembri
Zodp.: všetci učitelia vyučujúci žiakov 1.-4.roč.
2. Vyhodnotenie vstupných previerok zo slovenského jazyka a matematiky.
Zodp.: učitelia vyučujúci MAT a SJL 1.-4.roč.
3. Práca s talentovanými žiakmi – príprava a zapojenie do súťaží
Zodp.: všetci učitelia vyučujúci žiakov 1.-4.roč
4. Príprava akcií na december, január a február.
Zodp.: všetci učitelia vyučujúci žiakov 1.-4.roč.
FEBRUÁR – 3. zasadnutie
1. Vyhodnotenie akcií organizovaných v decembri, januári a februári.
Zodp.: všetci učitelia vyučujúci žiakov 1.-4.roč.
2. Vyhodnotenie polročných previerok zo slovenského jazyka a matematiky.
Zodp.: učitelia vyučujúci MAT a SJL 1.-4.roč.
3. Príprava akcií na marec a apríl.
Zodp.: všetci učitelia vyučujúci žiakov 1.-4.roč.
MÁJ– 4. zasadnutie
1. Vyhodnotenie akcií organizovaných v marci a apríli.
Zodp.: všetci učitelia vyučujúci žiakov 1.-4.roč.
2. Príprava školského výletu
Zodp.: triedni učitelia žiakov 1.-4.roč.
3. Kontinuálne vzdelávanie učiteľov
Zodp.: Vedúca MZ a učitelia vyučujúci v roč. 1.-4.
4. Príprava akcií na máj a jún.
Zodp.: všetci učitelia vyučujúci žiakov 1.-4.roč.
JÚN – 5. zasadnutie
1. Vyhodnotenie akcií organizovaných v máji a júni.
Zodp.: všetci učitelia vyučujúci žiakov 1.-4.roč.
2. Vyhodnotenie výstupných previerok zo slovenského jazyka a matematiky.
Zodp.: učitelia vyučujúci MAT a SJL 1.-4.roč.
3. Správa o činnosti za školský rok 2014/2015.
Zodp.: Mgr. Ivana Filová
5. 2. Harmonogram ďalších úloh, podujatí, aktivít metodického plánu:
Akcie ZŠ s MŠ Horné Saliby
SEPTEMBER
1. Dni racionálnej výživy – zabezpečenie ovocia a zeleniny
2. Beh Terryho Foxa – spojené zo zbierkou na Ligu proti rakovine
3. Návšteva Detského dopravného ihriska v Galante
4. Ekodni jesene
OKTÓBER
1. Návšteva škol. knižnice k Medzinárodnému dňu školských knižníc (24.október).
2. Spoločná vychádzka detí MŠ a žiakov 1. ročníka
3. Jesenné slávnosti
4. Európsky deň rodičov
NOVEMBER
1. Vychádzka so zameraním na pamätihodnosti našej obce k Medzinárodnému týždňu vzdelávania (13.-19. november)
2. Návšteva divadelného predstavenia
3. Príprava programu na Vianoce
4. Školské kolo v prednese povesti - príprava na súťaž „Šaliansky Maťko“
5. Informatická súťaž ibobor.sk
DECEMBER
1. Vystúpenie s programom na Vianoce
2. Spoločné predvianočné posedenie detí MŠ a žiakov 1. ročníka ZŠ
3. Účasť na okresnom kole v súťaži „Šaliansky Maťko“ – prednes povesti
4. Zimné slávnosti
5. Predvianočné posedenie
JANUÁR
1. Vzájomná návšteva detí MŠ a ZŠ
2. Zápis žiakov do 1. ročníka
FEBRUÁR
1. Fašiangový maškarný ples
2. Návšteva klziska v Šali
3. Návšteva Relaxačného centra
4. Návšteve filmového predstavenia
MAREC
1. Návšteva obecnej knižnice v rámci týždňa slovenských knižníc
2. Školské kolo v prednese poézie a prózy
3. Okresné kolo v prednese poézie a prózy „Čaro slova“
4. Jarné slávnosti
5. Návšteva ranču v Galante
APRÍL
1. 17. 4. – Deň narcisov
2. Deň zeme
3. Návšteva Detského dopravného ihriska v Galante
MÁJ
1. Súťaž vo vybíjanej
2. Spevácka súťaž „Slávik“
3. Súťaž mladých zdravotníkov
4. Komparo – testovanie žiakov
5. Vystúpenie s programom ku Dňu matiek
6. Majáles
7. Biblická olympiáda
JÚN
1. Oslavy MDD – beseda s požiarnikmi a ukážky požiarnej techniky, beseda s vojakmi a ukážky bojovej techniky
2. Didaktické hry
3. Guľáš s požiarnikmi.
4. Školský výlet
5. Škola v prírode
6. Deň otvorených dverí NPL (účasť žiakov zo ZŠ D. Saliby)
7. Plavecký výcvik žiakov 4. ročníka
Akcie ZŠ Dolné Saliby
SEPTEMBER
1. Návšteva detského dopravného ihriska v Galante
2. Tvorivá dielňa s hlinou
3. Jeseň pani bohatá – Dni zdravej výživy a výstava ovocia a zeleniny, návšteva PD Hrušov
4. Výchovný koncert
OKTÓBER
1. Príchod logopedičky – vyšetrenie žiakov
2. Beseda o predchádzaní chrípkového ochorenia
3. Halloween – výroba strašidiel z ovocia a zeleniny
4. Mesiac úcty k starším – vystúpenie žiakov s kultúrnym programom v DD
Akcie ZŠ Dolné Saliby na ďalšie mesiace budú doplnené v Prílohe 1.
5. Návrh odborno-metodickej a pedagogicko-psychologickej literatúry pre individuálne štúdium
Naša škola – odborný metodický časopis pre učiteľov predškolských zariadení
a 1.stupňa základnej školy
Učiteľské noviny – dvojtýždenník v školstve a vzdelávaní
V Horných Salibách dňa 19. septembra 2014.
Plán práce vypracovala vedúca MZ Mgr. Ivana Filová .....................................
podpis
Plán práce schválila riaditeľka ZŠ s MŠ Horné Saliby Mgr. Eva Konečná ....................................
podpis